خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ امروزه در دنیای بازاریابی جایگاهی قابل قبولی گرفته. این یک واقعیت است که زندگی و جهان ما وابسته به تکنولوژی میباشد . و برای رفع نیاز هایمان و پاسخ به سوال ها نیاز به اتصال به اینترنت داریم. امروزه بازار دارد به سمت آنلاین شدن میرود و فروشگاه های آنلاین به درآمد های خیلی خوبی رسیده اند و با استقبال مردم رو به رو شده اند. در ده سال اخیر بازاریابی دیجیتال در استراتژی های بازاریابی و فروش به قسمتی حیاتی تبدیل شده است . و دلیل آن این است که میتوانند به صورت هدفمند محصولات خود را به مخاطبانی نشان دهند که به دنبال این محصول میگردند یا به آن علاقه دارند . پس احتمال فروش آنها بیشتر میشود.البته دلایل زیادی در همه گیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دلایلی در همه گیری دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل محدوده وسیعی از تکنیک های بازاریابی و روش های مورد استفاده قرار گرقته برای ارتباط گرفتن با مخاطبان مد نظر و تبدیل آنها به مشتری است . به معنای دیگر یعنی نگه داشتن مشتری های فعلی و در عین حال اضافه کردن به تعداد مشتری ها  ایرانی کد همراه با استراتژی های خود و تجربه چندین ساله در این مسیر میتواند به شما کمک کند که کسب و کار خود را رونق دهید و مشتری های خود را بسیار راحت تر پیدا کنید. در ادامه به 8 مورد از فعالیت هایی که ما میتوانیم در این مسیر برای شما انجام دهیم میپردازیم.

  • مشاوره
  • طراحی سایت
  • تدوین استراتژی
  • سئو سایت
  • تولید و بازاریابی محتوا
  • طراحی کمپین تبلیغاتی
  • بازاریابی سوشال مدیا
  • گوگل ادز

خدمات دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چیست

طی مطالعات انجام داده شده چندین توضیح در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که به آنها میپردازیم:

از نگاه  hubspot.com :

دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده کامل از همه راه ها و ابزار های الکترونیکی و اینترنتی است. کسب و کار ها با کانال های دیجیتال مانند موتور های جستجو،شبکه های اجتماعی ، ایمیل و سایر ابزار ها را در خدمت میگیرند تا با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشند.

از نگاه سایت ویکی پدیا :

دیجیتال مارکتینگ قسمتی از بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای دیجیتال مانند کامپیوتر، موبایل ، محتوا های دیجیتال و پلت فرم ها برای ترویج دادن محصولات یا خدمات استفاده می کند.

از دید نیل پاتل : 

هر فرمی از بازاریابی که از ابزار های الکترونیکی و اینترنتی استفاده کند را دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین میگویند.

تعریفی از سایت دیجیتال مارکتر

دیجیتال مارکتینگ تلاش به ترویج دادن و فروش محصولات و خدمات به وسیله به خدمت گرفتن تکنیک های بازاریابی دیجیتال، مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتور های جستجو (SEM) و ایمیل مارکتینگ است.

انواع خدمات بازاریابی دیجیتال

خدمات دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ

با استفاده از مشاوره در دیجیتال مارکتینگ میتوانید در زمان ، پول ، منابع انسانی و … صرفه جویی کنید و در مدیریت آنها موفق تر باشید. این مشاوره به شما کمک میکند تا شما بتوانید به یک زمان بندی مشخص در کارهایتان برسید و با برنامه ریزی هدفمند در مسیر اهداف و رویای خود گام های محکم تری بردارید.
اگر در استراتژی سازمان خود از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید . سازمان شما میتواند جایگاه بهتر و بالاتری نسبت به رقبای خود در بازار را بدست بیاورد.معمولا سازمان ها برای داشتن بازاریابی دیجیتال موفق از چندین ابزار استفاده میکنند که انتخاب این ابزار ها حتما باید به وسیله یک متخصص در این زمینه انجام شود که بر اساس آن نوع کسب و کار و مخاطبین خود بیشترین باز خورد را بکیرد و استراتژی های تدوین شده بتوانند به رسیدن به اهداف در بازاریابی کمک کنند.

سئو و بهینه سازی سایت

این روز ها موتور های جست و جو برای جمع آوری ترافیک های هدفمند منحصر به فرد و بی نظیر هستند . افراد زمانی که میخواهند به دنبال یک محصول یا خدماتی بگردند اولین جایی را که بررسی میکنند موتور های جست و جو است . درصد بسیار بالایی از ترافیک هایی که وارد سایت میشود از طریق سرچ در موتور های جستجو مانند گوگل به دست میاید. پس اگر شما در سایت خود از فرایند سئو اصولی استفاده کنید . این امکان را برای کار خود فراهم کرده اید که در گوگل در دیدرس باشید و مخاطبان خیلی راحت تر بتوانند شمارا پیدا کنند و تبدیل به مشتری شوند.

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

این روز ها بیشتر وقت انسان ها در اینترنت صرف خواندن یا دیدن محتوا میشود . پس محتوا بخش بسیار بزرگی از زندگی روزمره مردم را تشکیل میدهد. محتوا به کسب و کار ها کمک میکند تا مخاطبان را به مست خود جذب کنند تا مخاطبان جذب آنها شوند و تعامل با شما لذت ببرند و ارزش به دست بیاورند. همچنین محتوای خوب میتواند تعداد بازدید کننده شمارا بیشتر کند و مخاطبان جدیدی پیدا کنید و در نهایت آنهارا تبدیل به مشتری کنید.

تاثیر محتوا در بازار

اگر این روزها محتوایی تولید نکنید از قافله بازار عقب خواهید ماند.اما تنها تولید محتوا هم نمیتواند شمارا به آن نتیجه دلخواه برساند و شما نیاز پیدا میکنید تا از تکنیک های بازاریابی محتوا در استراتژی های خود استفاده کنید.بازاریابی محتوا بخشی از توسعه کسب و کار شما است . این نوع بازار یابی با استفاده از محتوای ارزشمند ، مرتبط و یک پارچه باعث میشود که شما علاوه بر نگه داشتن مخاطبان قبلی بتوانید مخاطبانی جدید نیز جذب کنید . جذب مخاطب در این مسیر از طریق ارائه محتوای مناسب صورت میگیرد.

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای حضور پیدا کردن در دنیای آنلاین شما نیاز به استراتژی بازاریابی آنلاین دارید. این استراتژی به شما کمک میکند که شما در دنیای دیجیتال بتوانید مسیر را درست پیش برید و به اهداف خود نزدیک تر شوید. شما باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه تمامی کانال های بازاریابی برای کسب و کار شما مناسب نیست و شما باید بتوانید کانال و مسیر درست را پیدا کنید.یعنی برای مثال اگر سئو برای کسب و کاری موفق بوده دلیل نمیشود که برای شما هم موفق عمل کند . پس لازم است که هر کسب و کاری استراتژی منحصر به فرد خود را در این مسیر داشته باشد تا به مشکلی بر نخورد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

طراحی کمپین تبلیغاتی

طراحی کمپین یعنی از مجموعه ای از تبلیغات چند جانبه که با برنامه ریزی دقیق تلاش کند که پیام مناسب را در زمان مناسب همراه با بودحه مناسب به نظر مخاطب برساند و مخاطب را برای هدف آن کمپین ترغیب کند. به طور معمول کمپین های تبلیغاتی یا مبتنی بر هدف هستند و یا مبتنی بر بودجه . به معنای دیگر یعنی این کمپین بر اساس یک هدف مشخص ساخته میشود و برای رسیدن به آن هدف کمپین صورت میگیرد . یا در ابتدا بودجه مشخص میشود و کمپین بر اساس مقدار آن بودجه ساخته و تنظیم میشود.

همانطور که از نام و تعریف آن مشخص است کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از ویژگی هارا در خود دارد  که خود را از یک تبلیغ مناسبتی یا یک تبلیغ ساده جدا میکند.

طراحی کمپین تبلیغاتی مدل M5

برای مثال یکی از مدلهای ساده که میتواند تصویر خوبی از کمپین تبلیغاتی را به شما نشان دهد مدل M5 باشد. به این پنج واژه توجه کنید:

  • Mission ماموریت
  • Money  پول
  • Message پیام
  • Media  رسانه
  • Measurement اندازه گیری اثر بخشی در تبلیغات

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام مارکتینگ

در این روز ها شبکه های اجتماعی میتوانند شمارا به میلیون ها کاربر مرتبط کند . شما در این فضا میتوانید مخاطبان خود را به صورت بسیار دقیق شناسایی کنید و با آنها مرتبط شوید. تولید محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی میتواند رابطه شما و مخاطبان شمارا بسیار دوستانه تر و صمیمانه تر کند . این نوع ارتباط ها میتوانند ماندگاری بیشتر و عمیق تری داشته باشد . شاید مخاطبان فعلی شما طرفداران آینده کسب و کار شما باشند . بازار یابی شبکه های اجتماعی یکی از چندین ابزار دیجیتال مارکتینگ میباشد . که میتوان از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات محصول خود استفاده کرد. همچنین این روش میتواند میزان ترافیک ورودی وبسایت را نیز بیشتر کرد . البته پشتیبانی شما هم از مشتریان بیشتر و راحت تر میشود.

مراحل انجام پروژه های دیجیتال مارکتینگ

آنالیز و تحلیل وضعیت کسب و کار

اولین قدمی که بعد از بستن قرار داد اتفاق میوفتد آنالیز وضعیت کسب و کار شماست . این آنالیز و تحلیل وضعیت شامل بررسی رقبا ، مخاطبین هدف ، موقعیت خود کسب و کار در بازار نسبت به رقبا و … میباشد. این آنالیز باید به صورت دقیق توسط تیم متخصص بررسی شود که در دقیق ترین حالت ممکن تمام ایرادات و راه حل هارا بتوانند پیدا و پیاده کنند . 

سان تزو یک استراتژیست نظامی چینی بود . او یک جمله بسیار محبوب دارد که میگوید : کسانی پیروز هستند که در مرکز فرماندهی تعداد بسیار زیادی از عوامل را قبل از رویارویی با آن به حساب بیاورند . کسانی شکست میخورند که در مرکز فرماندهی خود عوامل کمتری را پیدا کرده و در نظر گرفته باشند. پس محاسبه زیاد و دقیق باعث پیروزی در یک کار میشود و بالعکس محاسبه کم باعص شکست میشود در نهایت. گس هرچه تحلیل هایمان بهتر و دقیق تر باشد پیاده کردن تصمیم ها برایمان آسان تر خواهد شد. زمانی که شما شناخت بهتری نسبت به رقبا، مشتریان ، محصولات خود ، جایگاه شما در بازار و … داشته باشید . مطمئن باشید که بستن تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی و فروش برای شما خیلی راحت تر میشود . تیم متخصص ایرانی کد میتواند به شما کمک کند که در این زمینه راحت باشید.

هدفگذاری بر اساس اهداف کلان

تا اینجای کار تحلیل ها صورت گرفته و نوبت به مرحله هدفگذاری برای رسیدن به جایگاه مورد نظر رسیده است . بعد از بررسی وضعیت کنونی باید مشخص شود که قرار است این کسب و کار به کجا برسد و در نهایت قله کجاست . به زبان بهتر باید مشخص شود که شما دوست دارید کسب و کارتان در کجا قرار داشته باشد با چه میزان در آمدی. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل است زیرا اگر شما ندانید مقصد کجاست هیچوقت نمیتوانید مسیر خود را مشخص کنید و به سمت مقصد حرکت کنید. این اهداف میتوانند  افزایش فروش ، شناخته تر شدن برند ، تعامل با مخاطبین ، افزایش بازدید سایت ، افزایش ثبت نام و … باشند.

تدوین استراتژی و تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ

راه های بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف وجود دارد. همراه با استراتژی میتوان در مسیری که مقصد آن هدف شما هست قدم برداشت و به هدف نزدیک تر شد. این استراتژی هست که مشخص میکند از چه قسمتی از بازار وتااز کدام مسیر میتوانیم شروع به فعالیت کنیم . به طور کلی در این مرحله باید تمام مسیر هایی که به هدف شما ختم میشوند را پیدا کرد و بهترین آن را انتخاب کرده و آن را شروع کنید.خب الان استراتژی شما مشخص شد و راه خود را پیدا کردید . باید به دنبال تاکتیک بگردید. تاکتیکی که بتواند شما را به تحقق هدفتان در بازاریابی نزدیک تر کند .

خدمات بازاریابی آنلاین

چه وضعیت هایی روی تاکتیک شما اثر دارد

در مرحله پیدا  کردن تاکتیک ، شما باید تاکتیک خود را مناسب با وضعیت شرکت ، مشتری ، بازار و … مشخص کنید. در پروژه های بازاریابی دیجیتال شما باید از تکنیک هایی استفاده کنید که منحصر به بازاریابی آنلاین باشند . مانند سئوی وبسایت ، تبلیغات کلیکی ، ایمیل مارکتینگ و … به شرطی که برای شما موفقیت آمیز باشند و رضایت شمارا بتوانند جلب کنند.

اجرا تمامی اقداماتی که برنامه ریزی کرده اید

تا اینجای کار شما توانسته اید استراتژی و تاکتیک خود را مشخص کنید و نوبت به اجرای عملیاتی آن رسیده است .اجرای این مراحل و تمامی اقداماتی برنامه ریزی شده است در زمان مشخص شده و به صورت اصولی و درست یکی از مهم ترین بخش های این پروژه میباشد. که میتواند شما را به هدفتان برساند. 

کنترل و ارزیابی اقدامات پروژه 

برای تحقق هدفتان باید بر اساس استراتژی که تنظیم کرده اید تصمیم گیری کنید. با استفاده از تاکتیک هایی که پیدا کردید اقدامات لازم را درست انجام دهید . اما برای سرعت کار و بررسی کیفیت این اقدامات لازم است که همه آنها را مورد ارزیابی و کنترل قرار دهیم . به این صورت احتمال تحقق هدف بسیار بیشتر میشود و در نهایت اهداف شما تحقق میابند.