چگونه طراح سایت شویم؟

  • توسط
  • ۲۶۰ بازدید
  • دیدگاه غیر فعال شده است
چگونه طراح سایت شویم

چگونه طراح سایت شویم؟

چگونه طراح سایت شویم ؟ این روزها با پیشرفت تکنولوژی و رونق کار های اینترنتی خیلی از افراد علاقه به شغل طراحی وب سایت پیدا کرده اند.در این دوره که تکنولوژی دارد همه چیز را احاطه میکند تمام کسب و کار های سنتی به این فکر افتاده اند که کسب و کار خود را به سوی آنلاین شدن ببرند که بازار کار طراح های سایت این روز ها رونق بسیاری گرفته و راه درآمد خوبی را برای افراد جویای کار بوجود آورده است.در این مقاله به این موضوع میپردازیم که چگونه میشود طراح سایت شد ؟ آیا همه میتواند این کار را شروع کنند و ادامه دهند ؟ قدر امکان موفقیت در این راه وجود دارد؟

سه گام برای تبدیل شدن به یک طراح سایت

با کارهایی که یک طراح وب انجام میدهد آشنا شوید
تخصص های مورد نیاز برای این کار را بشناسید
بهترین روش یادگیری این کار را یاد بگیرید

با کارهایی که یک طراح وب انجام میدهد آشنا شوید

اول از همه باید تحقیقات کافی را در مورد یک طراح سایت انجام دهید این که چه کار هایی انجام میدهد چه سختی هایی پیش رو دارد . حتی میتوانید از تاثیر های یک سایت روی کسب و کار متوجه شوید که آیا اصلا این کار مفید است یا خیر .
باید بتوانید این موضوع را که شما اصلا به این کار علاقه ای دارید یا خیر پیدا کنید زیرا داشتن علاقه اولین اولویت برای شروع یک کار است . اگر جواب شما بله است میتوانید به سراغ مراحل بعدی بروید.
این مقاله میتواند به شما کمک کند که شما راه خود را در این حوزه پیدا کنید.

تخصص های مورد نیاز برای این کار را بشناسید

برای یک طراحی سایت همیشه یک تیم شروع به فعالیت میکند هیچ گاه این اتفاق به صورت انفرادی انجام نمیشود پس شما باید بتوانید جایگاه خود را در این تیم پیداکنید .
جایگاه هایی که در یک تیم طراحی سایت وجود دارد به شرح زیر میباشد:
گرافیست سایت
برنامه نویس سمت کاربر (client side )
برنامه نویس سمت سرور (server side )

گرافیست سایت:

معمولا طراحی طرح اولیه قالب وبسایت ، اشکال گرافیکی ، پوستر ها ، لوگو و هرچیزی که کاربر قرار است توی سایت ما مشاهده کند به عهده این شخص میباشد. این شخص باید با نرم افزار های گرافیکی آشنا باشد و خلاقیت کافی در این زمینه را داشته باشد

برنامه نویس سمت کاربر :

طراحی پوسته سایت و رابط های کاربری سایت ( بخش هایی که کاربر مستقیم با آنها در ارتباط میباشد ) برعهده این برنامه نویس میباشد که معمولا از زبان های HTML ، CSS ، JAVASCRIPT استفاده میکند.

برنامه نویس سمت سرور :

این برنامه نویس تمامی کار هایی که پشت صحنه اتفاق میوفتد را برنامه نویسی میکند و ارتباط بین مرورگر و سرور را برقرار میکند. زبان های مورد نیاز این برنامه نویس معمولا ASP.NET و PHP میباشد.

بهترین روش‌ها برای این که طراح سایت شویم

بهترین راه برای شروع یادگیری راهی است که بتواند با کمترین هزینه ممکن یک طراح وب حرفه ای تحویل دهد . منظور از هزینه پول،زمان و انرژی شماست که مورد استفاده قرار میگیرد در ادامه روش های مختلف یادگیری این حرفه را همراه با معایب آن و مزایای آن برای شما بررسی میکنیم.
جستجو در اینترنت و مطالعه مقاله
مطالعه کتاب
ویدیو آموزشی
کلاس های اموزشی

جستجو در اینترنت و مطالعه مقاله

این روش تقریبا رایگان میباشد و هیچ هزینه ای بجز هزینه اینترنت برای شما ندارد ولی مدت زمان یادگیری شما خیلی طولانی و به مرور زمان خسته کننده میشود.
یادگیری با جستجو در اینترنت خیلی سخت میشود و خیلی از سوال های شما پاسخ داده نشده باقی میماند به همین دلیل این روش برای شروع توصیه نمیشود.

مطالعه کتاب

شما با مطالعه کتاب ها در حوزه طراحی وب به یک منبع نامحدودی از اطلاعات و دانش با هزینه کم دست پیدا میکنید . شما در کتاب ها تمامی متد ها و ترفند های آموزشی را میتوانید کامل مطالعه کنید و به زمان و مکان محدود نمیشوید در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید در هر جای دنیا که باشید شما میتوانید به مطالعه یک کتاب بپردازید ولی دوره آموزشی شما طولانی میشود و خواندن کتاب شمارا از حوزه عملی برنامه نویسی دور میکند ، یکی دیگر از معایب این موضوع این است که یادگیری مفاهیم برنامه نویسی برای شما تا حدی سخت میشود و ممکن است به همه سوالاتی که در ذهن شما رخ میدهد نتوانید پاسخ دهید.

ویدیو آموزشی

دیدن ویدیو های آموزشی یکی از بهترین راه های یادگیری برای این حرفه میباشد. این ویدیو ها هزینه های نسبتا سنگینی ندارند. اما شما میتوانید با دیدن این ویدیو ها به طور کامل هرچیزی را که میخواهید یاد بگیرید و از تجربیات بهترین مدرس ها استفاده کنید . یکی دیگر از خوبی های داشتن ویدیو این است که شما امکان استفاده مجدد از ویدیو ها دارید و هر زمانی که خواستید میتوانید دوباره به آنها مراجعه کنید و تماشا کنید.
از معایب این روش میتوان به باقی ماندن بعضی سوالات ذهنی در صورت نبود پشتیبان اشاره کرد هرچند که اگر ویدیو مناسب نباشد شما زمان زیاد و بیهوده ای برای مشاهده آن ویدیو صرف کرده اید.

کلاس‌های آموزشی

کلاس های آموزشی هم خیلی یادگیری را برای مخاطب راحت میکنند و حضور استاد هم خیلی مفید میباشد برای رفع کردن سوال های پیش آمده و شما خیلی راحت میتوانید تجربیات استاد را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید ولی هزینه کلاس ها نسبتا بالا میباشد و آموزش شما محدود به سرفصل های آن دوره و سطح علمی و میزان دانش استاد میشوید.

چه مدت طول میکشد که ما طراح سایت شویم؟

این موضوع کاملا وابسته به خودتان است . مقدار تلاش شما برای یادگیری ،مدت زمانی که برای این کار در روز میگذارید و راه یادگیری که شما انتخاب کردید برای آموزش ، تمام این ها میتواند مدت زمان یادگیری را تغییر دهد. اما به طور معمول شما در کمترین زمان ممکن 3 ماه آموزش شما طول میکشد.
اگر تازه کار هستید و در مرحله شروع قرار دارید اصلا نگران نباشید. لازم نیست به طور کاملا فشرده همه چیز را یاد بگیرید. شما میتوانید در قدم اول HTML و CSS را یاد بگیرید تا بتوانید یک صفحه اینترنتی طراحی کنید. در مرحله دوم شما میتوانید سراغ زبان JAVASCRIPT بروید و آن را یاد بگیرید تا بتوانید جذابیت صفحه اینترنتی خود را بیشتر کنید. و در قدم آخر یکی از زبان های PHP و ASP.NET را فرا بگیرید تا یادگیری شما کامل شود و شما تبدیل به یک طراح وب شوید.

سخن آخر

البته طبیعی است که این کار در نگاه اول سخت به نظر بیاید. ولی با علاقه و پشتکار میتوان به شیرین بودن این حرفه پی برد و تنها در مدت چند ماه به نقطه قابل توجهی رسید . خیلی ها بودند که در عرض چند ماه آموزش شروع کردن به دریافت پروژه و درآمد زایی از این راه.
همین که شما تصمیم به خواندن این مقاله گرفتید اولین قدم را برای طراح وب شدن برداشته اید پس بیشتر تلاش کنید و با انگیزه باشید برای ادامه مسیر. برای دریافت آخرین اخبار و آموزش ها همراه با ایرانی کد باشید.