انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

هاست مناسب وردپرس

شاید برای شما هم سوال باشد که چه هاستی برای وردپرس مناسب است؟ در این مقاله به معرفی و توضیح درباره هاست ها میپردازیم تا با اطمینان خاطر بیشتری هاستی مناسب برای سایت خود تهیه کنید.

برای خرید هاست برای وبسایت خود باید یک سری ویژگی هارا در نظر داشته باشید . تا تمامی نیاز های سایت شمارا بتواند به راحتی برطرف کند . این مقاله که در سایت ایرانی کد تولید شده است . به بررسی ویژگی ها و موارد مورد نیاز برای خرید هاست ها میپردازد . در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید با دانش بیشتری هاست خود را خریداری کنید.

چه هاستی مناسب وردپرس میباشد؟

قدرت ، سرعت و قابل اعتماد بودن یک هاست از برترین و اصلی ترین ویژگی هایی است که در مرحله اول باید به آن توجه کرد. در واقع ما این موارد را لازم داریم تا بتوانیم بستری امن با سرعت مناسب را برای کاربران خود محیا کنیم. شما باید برای انتخاب هاست خود دقت داشته باشید که هاستی را تهیه کنید که برای نیاز های شما مناسب میباشد و هزینه معقول تری داشته باشد . تا در هزینه و رفع نیاز های خود صرفه جویی داشته باشید. ایرانی کد در این مقاله به صورت کلی هاست هارا به شما معرفی میکند تا با انواع هاست ها آشنایی داشته باشید که خرید شما دقیق تر شود.

هاست چیست؟

این سوال برای تمام وبمستران به وجود می آید که هاست چیست؟ به فضایی که تمام فایل های سایت شما نظیر صفحات ، عکس ها ، دیتابیس و هر داده ای که میخواهید در سایت خود قرار دهید را در آن فضا میگذارید  هاست میگویند. به همین دلیل است که امنیت یکی از اولویت های مهم میباشد زیرا که تمامی اطلاعات شما و مشتریان خود در این فضا قرار میگیرد. هاست ها با توجه به نیاز کاربران در انواع مختلفی به فروش میرسد.

انواع هاست :

  • وردپرس
  • فروشگاهی
  • لینوکس 
  • ویندوز
  • دانلود

شما اگر وبسایت خود را میخواهید با وردپرس بسازید باید هاست وردپرس را انتخاب کنید زیرا تمامی تنظیمات آن مناسب وردپرس تنظیم شده است و هماهنگی بین وبسایت شما و هاست شما بسیار بیشتر میباشد.

 

انواع هاست وردپرس:

  • هاست های اشتراکی 
  • هاست اختصاصی
  • هاست های ابری 
  • هاست های مجازی 
  • هاست رایگان

سرویس های اشتراکی : 

اگر تازه کار هستید و کاربران زیادی ندارید این هاست ها بسیار برای شما مناسب میباشد زیرا که هزینه کمتری دارد نسبت به بقیه گزینه ها و اینکه نیاز های شما را میتواند به راحتی برطرف کند. این هاست ها برای چند سایت به صورت همزمان استفاده میشود به همین دلیل شما برای خرید به هزینه کمتری نیاز دارید. ولی هاست های اشتراکی در زمانی که بازدید سایت شما بالا میرود ممکن است با اختلال و قطعی هایی همراه باشد که نیاز به تغییر هاست خود پیدا کنید.

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

سرویس های اختصاصی :

این سرویس ها نسبت به سرویس های اشتراکی از امنیت بالاتری برخوردار هستند . زیرا که یک هاست در اختیار چند سایت قرار نمیگیرد و یک هاست کامل در اختیار خود شما میباشد البته نسبت به سرویس های اشتراکی گران تر هستند و باید بیشتر هزینه کنید. این سرویس ها علاوه بر امنیت بالاتر از قدرت بیشتری هم برخوردار هستند . اگر سایت شما ماهانه بالای ده هزار بازدید دارد بهتر است که به سمت سرویس های اختصاصی بیایید . زیرا که در بازدید های بالا سایت شما از دسترس خارج نمیشود و کاربران بیشتری را همزمان میتواند در سایت شما نگه دارد.

هاست های مجازی :

این نوع هاست ها اشتراکی هستند ولی  هاست را به اشتراک نمیگذارند و یک سیستم را بین چند نفر تقسیم میکنند و شما بخشی از ان سیستم را اجاره میکنید . این هاست از سرویس های اشتراکی قوی تر است اما قدرت آن به پای سیستم های اختصاصی نمیرسد . البته که هزینه آن هم از سیستم های اختصاصی کمتر میباشد . معمولا برای کسانی که میخواهند سرور اشتراکی خود را ارتقا دهند اما نمیخواهند هزینه سرویس های اختصاصی را بدهند ما هاست های مجازی را توصیه میکنیم.

هاست های ابری :

سرویس های ابری از امنیت بالاتری نسبت به بقیه سرویس ها برخوردار هستند. زیرا که این داده ها و منابع این هاست ها همراه با منابع چندین سرور دیگر در شبکه قرار گرفته است. در صورتی که برای یکی از منبع ها مشکلی به وجود بیاید از منبع های دیگر در لحظه استفاده میشود . به همین دلیل سایت شما دچار قطعی نمیشود زیرا که چندین سرور دیگر به عنوان پشتیبان در اختیار شما قرار دارد تا اگر دچار مشکل شد یکی از سرور ها مستقیم یک سرور دیگر کار های سایت شمارا بر عهده میگیرد.

هاست های رایگان : 

درست یا غلط بودن استفاده از این سرور هارا شما باید به نسبت به کار خود تشخیص دهیدو این گونه سرویس ها بیشتر برای تست استفاده میشوند که بعد از تست کردن کد ها وداده ها آن هارا درون هاست اختصاصی خود قرار دهیم . اگر شما در ابتدای کار خود قرار دارید میتوانید کار های خود را با اینگونه هاست ها تست کنید و بعد روی یکی از سرور هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم کار های خود را پیاده سازی کنید. تیم طراحی ایرانی کد استفاده از این سرویس را برای کسب و کار ها به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌دهد.

برای خرید هاست دیگر به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • پهنای باند 
  • پارک دامین
  • ادان دامین 
  • فضای میزبانی 
  • تعداد دیتابیس ها

تمامی این نکته های ذکر شده را بنا بر نیاز خود باید انتخاب کنید بعضی وقت ها یک سایت به 2 گیگ فضا نیاز دارد ولی برای بعضی سایت ها 5 گیگ فضا هم بسیار کم میباشد . پس خود شما هستید که باید تصمیمی گیری کنید که به این امکانات احتیاج دارید یا خیر . اگر هم احتیاج دارید مقدار آن را زیاد از حد خود انتخاب نکنید که بخواهید بیهوده هزینه اضافه ای برای خریداری هاست کنید.